piątek, 15 marca 2013

Nowenna w intencji naszych prześladowanych księży, dzień n°8



Nowenna w intencji naszych prześladowanych  księży, dzień n°8



Święty Job
"Mimo, że Bóg zabije mnie, moja w Nim nadzieja " Job, XIII, 15

"Lepiej ufać Panu niż mieć nadzieję w ludziach."
"Oszczędzasz pokornych, ale opuszczasz powieki  wyniosłych"

Dzisiejsza nowenna oparta jest na cytatach zaczerpniętych z Cennego Zbioru   duchowości, wydanie DFT.

O Boże mój, nauczaj Twych  kapłanów dróg Twoich, wskaż im Twoje ścieżki. Święty Antoni Wielki widział  całą ziemię pokrytą siatką i pułapkami rozciągniętymi przez  demony. "Panie, zawołał, któż mógłby ich  uniknąć?"
"Antoni, to tylko pokora."
O Boże mój, naucz nas pokory! Święty Proboszcz z Ars odpowiada w imieniu  Boga: "Aby być pokorny, nie jest konieczne, jak myślą  niektórzy ludzie, śmiesznie uważać się za głupich, mających mniejszą wiedzę, mniej cnót niż w rzeczywistości posiadają ; wystarczy nie sądzić, że ma się ich więcej niż się ma, przyznać komu  się je zawdzięcza, widzieć się takim, jakim się jest w oczach Boga, z niewielką ilością tego co dobre i z tym co złe.  Pokora jest przede wszystkim prawdą. "
Ale Święta Teresa od Dzieciątka Jezus uczy nas, że pokora bez zaufania jest niepełna. Boże mój, naucz nas zaufania, pociesz Twych  kapłanów unosząc ich ku temu zaufaniu! Odpowiadasz nam przez swoich świętych. Św. Paweł od Krzyża (1) mówi nam w Twoim imieniu : "Bóg w takim stopniu  przyjmuje oddanie się duszy, która ma nadzieję tylko w Nim, że prawdziwie możemy powiedzieć o niej, iż :" Ona  tyle otrzymuje na ile ma  nadzieji. "
I sam mówisz do   św Małgorzaty Marii: "Ty musisz wszystko mi oddać, bo dopóki Ja nie strace mojej mocy, nie braknie ci mojej pomocy."
Mój Boże, niech te słowa wzmocnioną Twoich  księży i  napełnią ich  odwagą, które daje prawdziwą pokorę i  święte zaufanie. Amen.

Uwagi :
(1) Zbiorek przypisuje te słowa świętemu Pawłowi od Krzyża.  Wydaje się jednak, że Avec l'Immaculée czytał je u   św. Jana od Krzyża. A więc to jeden z nich jest autorem tych słów.